"Taniec z gwiazdami" przynosi Polsatowi MILIONY. Reklamodawcy za spot zapłacą krocie
"Taniec z gwiazdami" bije rekordy w październikowym cenniku reklam Polsatu! Najnowszy sezon show sprawia, że marketerzy muszą przygotować się na gigantyczne wydatki. Pozostałe programy, zarówno rozrywkowe, jak i informacyjne, wciąż są atrakcyjne dla reklamodawców, ale żadna produkcja nie dorównuje tanecznemu hitowi.
Październikowy cennik reklamowy Polsatu nie pozostawia złudzeń – "Taniec z gwiazdami" detronizuje inne programy stacji pod względem reklam. Jak podały Wirtualne Media, 30-sekundowe spoty przy niedzielnym show wyceniono najdrożej – za emisję trzeba zapłacić 132,9 tys. zł netto, co czyni je najdroższą pozycją w ofercie stacji. To oznacza, że za zaledwie 5-minutowy blok reklamowy Polsat inkasuje grubo ponad 1,3 mln zł (a tych w trakcie emisji programu jest znacznie więcej).
Cena ta raczej nie dziwi – nowy sezon od premiery nie schodzi z czołówek zestawień oglądalności. Według portalu Press pierwszy odcinek przyciągnął przed telewizory średnio 1,91 mln widzów, co przełożyło się na 16,99% udziału w rynku w grupie ogólnej 4+ oraz 13,24% w grupie komercyjnej 16-59.
Basia Bursztynowicz o swoim udziale w TzG i emocjach przed kolejnym odcinkiem. "To mnie trochę obciąża"
Inne rozrywkowe produkcje Polsatu również są drogie
Tuż za tanecznym hitem znalazły się programy "Twoja Twarz Brzmi Znajomo" (113,4 tys. zł) oraz serial "Pierwsza miłość" (112 tys. zł), a premierowe odcinki "Nasz nowy dom" kosztują reklamodawców 107,3 tys. zł netto. Pozostałe rozrywkowe formaty Polsatu przedstawiają się następująco:
- "Milionerzy" – 84,8 tys. zł
- "Kabaret na żywo" – 92,6 tys. zł
- "Ninja vs Ninja" – 79,4 tys. zł
- "Przyjaciółki" – 75,4 tys. zł
- "K2. Jedziemy po bandzie" – 70,3 tys. zł
CZYTAJ TAKŻE: "Taniec z gwiazdami". Ewa Minge po porażce OSTRO podsumowała Maseraka. "Ośmieszyłeś nas"
"Wydarzenia", sport i prognoza pogody z wysokimi stawkami
Reklama przy "Wydarzeniach" w niedzielny wieczór to koszt 76,4 tys. zł, a w dni powszednie nawet 109,4 tys. zł. Spot przy serwisie sportowym po "Wydarzeniach" wyceniono natomiast na 88,8 tys. zł w niedziele i do 81,9 tys. zł w dni robocze. Z kolei reklama przy prognozie pogody kosztuje odpowiednio 83,6 tys. zł w niedziele i 81,3 tys. zł w dni powszednie.