Zawzięta WALKA o widzów. Wiadomo, która stacja pokonała konkurencję
To wyjątkowy początek jesieni dla największych stacji telewizyjnych. Po raz pierwszy od dawna wszystkie zwiększyły swój udział w grupie 16-59. Jak wygląda oglądalność poszczególnych stacji?
Jak się okazuje, stacje telewizyjne mogły liczyć na bardzo dobry początek jesieni. Widzowie zostali skutecznie przyciągnięci przed ekrany, a wyniki mówią same za siebie. Jak kształtuje się oglądalność poszczególnych stacji z tzw. wielkiej czwórki?
Paulina Sykut-Jeżyna o prowadzeniu Halo tu Polsat z Tomkiem Wolnym, wynikach oglądalności i konkurencji
Wzrost oglądalności stacji telewizyjnych
Okazuje się, że wszystkie stacje z tzw. wielkiej czwórki, czyli TVP1, TVP2, TVN i Polsat mogą mówić o sukcesie. Po raz pierwszy od lat wszystkie zwiększyły swoje udziały w rynku.
TVN zwiększył udział w rynku z 7,30 proc. do 7,65 proc. (+0,35 pp), Polsat – z 6,99 proc. do 7,48 proc. (+0,49 pp), TVP2 – z 4,31 proc. do 4,78 proc. (+0,47 pp), a TVP1 – z 4,33 proc. do 4,72 proc. (+0,39 pp). O wzroście wyników poinformował Nielsen, firma, badająca i analizująca dane dotyczące konsumentów i rynków na całym świecie.
Badania rynku wszystkich widzów także wśród kierownictwa stacji mogą wywołać zadowolenie. Udział Polsatu w rynku wzrósł z 6,81 proc. do 7,29 proc., TVN - z 6,10 proc. do 6,41 proc., TVP2 - z 5,75 proc. do 6,03 proc., w TVP1 zaś utrzymała wynik na zadowalającym poziomie ok. 6,70 proc.
CZYTAJ TAKŻE: Jerzy Bralczyk wywołał niedawno kontrowersje. Wiemy, ile osób faktycznie ogląda jego program
"Telewizja nie umarła"
Okazuje się, że widzowie stacji telewizyjnych stanowią stabilną grupę, która poza stacjami w odbiornikach śledzi także nowości, jak platformy VOD czy media społecznościowe danych mediów
Wrzesień potwierdza, że telewizja wciąż dostarcza wartości, które w obecnych realiach rynkowych są kluczowe: skalę, stabilność, jakość i wiarygodność. O sile telewizyjnego kontentu świadczy również fakt, że widzowie podążają za nim na inne platformy: do BVOD i na profile społecznościowe nadawców, gdzie rośnie liczba odsłon i zaangażowanie - mówi dla portalu Wirtualne Media Katarzyna Johansson, prezeska Związku Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych MOC TV.
Johansson stwierdziła, że jej zdaniem platformy streamingowe nie zagrażają pozycji telewizji.
Co istotne, dzieje się to mimo głośnych premier na globalnych platformach streamingowych, które tej jesieni wprost konkurowały z ramówkami Wielkiej Czwórki. Telewizja nie umarła, przeciwnie, skutecznie zaszczepiła się na rosnącą konkurencję streamingu - oceniła prezeska.